Plac Dąbrowskiego 1, Nowy Sącz

Badanie włosów i skóry głowy

Trichoskopia jest badaniem dodatkowym skóry głowy i włosów w celu postawienia prawidłowej diagnozy i podjęcia leczenia.

Trycholog j nie jest lekarzem medycyny i nie stawia diagnozy ani nie podejmuje leczenia. Wizyta w gabinecie trychologa, wywiad i badanie trichoskopowe może pomóc klientowi w rozpoznaniu problemu dotyczącego skóry głowy i włosów.

Badanie włosów Trichoskopia to bezinwazyjny i nowoczesny sposób badania włosów bez konieczności ich pobierania. Badanie jest bezbolesne i może być przeprowadzane również u dzieci oraz kobiet w ciąży i karmiących piersią. Trichoskopia pozwala ocenić stan łodyg włosów, ujść mieszków włosowych i otaczającej ich skóry głowy.  Badanie pomaga  ocenić stan nasilenia wielu chorób skóry głowy w tym::

• łysienia telogenowego,
  • łysienia plackowatego,
  • łysienia androgenowego,
  • innych typów łysienia niebliznowaciejącego i bliznowaciejącego

Badanie włosów Trichoskopia jest także niezastąpione w diagnostyce połamanych i uszkodzonych mechanicznie włosów.

Badanie to bardzo dobrze sprawdza się w diagnozowaniu problemów ze skórą głowy. Choroby takie jak: łojotok, łupież, łojotokowe zapalenie skóry, łuszczyca, grzybica często nie są w pełni widoczne gołym okiem. Dzięki trychoskopowi, trycholog jest w stanie określić:

• poziom aktywności mieszków włosowych,
  • intensywność łysienia,
  • odrost włosów,
  • rodzaj skóry głowy

Trichoskopia pomaga również monitorować postępy leczenia, które prowadzi lekarz oraz pielęgnacji skóry głowy, którą prowadzi kosmetolog lub trycholog. Dzięki niej można określić, czy metoda leczenia, przynosi zaplanowane efekty oraz, czy pielęgnacja skóry głowy i włosów jest właściwa.

Jak wygląda badanie włosów Trichoskopia?

Podczas badania specjalista trycholog ogląda w powiększeniu  włosy i skórę głowy z okolic czołowej, skroniowej i potylicznej w powiększeniu 20- krotnym i 70 krotnym.

Jak przygotować się do badania włosów i skóry głowy?

Na kilka dni przed badaniem włosów nie należy farbować włosów ani wykonywać trwałej ondulacji. Na około dobę przed badaniem należy umyć włosy i nie używać kosmetyków do pielęgnacji takich jak: pianki do włosów, żele, lakiery, odżywki.

Zalecenia dla Klienta

Dzięki analizie i ocenie stanu skóry głowy i włosów trycholog ustala indywidualny program kuracji zarówno tej domowej jak i przeprowadzanej w gabinecie za pomocą zabiegów trychologicznych.

Trycholog oceniając stan skóry głowy i włosów może również zasugerować konieczność wizyty u lekarza specjalisty: dermatologa, endokrynologa, diabetologa, alergologa, który ustali wewnętrzną przyczynę ewentualnych problemów z włosami. Kompleksowa ocena przyczyny problemu ze skórą głowy i włosami wymaga również wykonania dodatkowych badań biochemicznych, hormonalnych oraz mikrobiologicznych.

Jakie są wskazania do wykonania Trichoskopii?

Badanie włosów Trichoskopia wykonuje się jeśli od dłuższego czasu pacjent obserwuje wypadanie włosów, ich łamliwość oraz inne niepokojące objawy w postaci, np. świądu, wyprysków czy też łuszczenia się skóry głowy.

Cena badania wraz z konsultacją 100 zł

Czas trwania ok 1 h