ul.Reja 5, Krynica-Zdrój lub Plac Dąbrowskiego 1, Nowy Sącz

Badanie włosów i skóry głowy

Badanie skóry głowy jest bardzo istotnym elementem w celu postawienia prawidłowej diagnozy i podjęcia leczenia.

Badanie włosów Trichoskopia to bezinwazyjny i nowoczesny sposób diagnozy włosów bez konieczności ich pobierania. Badanie jest bezbolesne i może być przeprowadzane również u dzieci oraz kobiet w ciąży i karmiących piersią. Trichoskopia pozwala ocenić stan łodyg włosów, ujść mieszków włosowych i otaczającej ich skóry głowy.  Badanie pomaga zdiagnozować i ocenić stan nasilenia wielu chorób skóry głowy w tym::

• łysienia telogenowego,
  • łysienia plackowatego,
  • łysienia androgenowego,
  • innych typów łysienia niebliznowaciejącego i bliznowaciejącego

Badanie włosów Trichoskopia jest także niezastąpione w diagnostyce połamanych i uszkodzonych mechanicznie włosów.

Badanie to bardzo dobrze sprawdza się w diagnozowaniu problemów ze skórą głowy. Choroby takie jak: łojotok, łupież, łojotokowe zapalenie skóry, łuszczyca, grzybica często nie są w pełni widoczne gołym okiem. Dzięki trychoskopowi, trycholog jest w stanie określić:

• poziom aktywności mieszków włosowych,
  • intensywność łysienia,
  • odrost włosów.

Trichoskopia pomaga również monitorować postępy leczenia. Dzięki niej można określić, czy metoda leczenia, przynosi zaplanowane efekty.

Jak wygląda badanie włosów Trichoskopia?

Podczas badania specjalista trycholog ogląda w powiększeniu  włosy i skórę głowy z okolic czołowej, skroniowej i potylicznej w powiększeniu 20- krotnym.

Jak przygotować się do badania włosów i skóry głowy?

Na kilka dni przed badaniem włosów nie należy farbować włosów ani wykonywać trwałej ondulacji. Na około dobę przed badaniem należy umyć włosy i nie używać kosmetyków do pielęgnacji takich jak: pianki do włosów, żele, lakiery, odżywki.

Zalecenia dla Pacjenta

Dzięki analizie i ocenie stanu skóry głowy i włosów trycholog ustala indywidualny program kuracji zarówno tej domowej jak i przeprowadzanej w gabinecie za pomocą zabiegów trychologicznych jak i lekarskich ( mezoterapia, osocze bogatopłytkowe). Trycholog oceniając stan skóry głowy i włosów może również zasugerować konieczność wizyty u lekarza specjalisty: dermatologa, endokrynologa, diabetologa, alergologa, który ustali wewnętrzną przyczynę ewentualnych problemów z włosami. Kompleksowa ocena przyczyny problemu ze skórą głowy i włosami wymaga również wykonania dodatkowych badań biochemicznych, hormonalnych oraz mikrobiologicznych.

Jakie są wskazania do wykonania Trichoskopii?

Badanie włosów Trichoskopia wykonuje się jeśli od dłuższego czasu pacjent obserwuje wypadanie włosów, ich łamliwość oraz inne niepokojące objawy w postaci, np. świądu, wyprysków czy też łuszczenia się skóry głowy.

Cena badania wraz z konsultacją 100 zł

Czas trwania ok 1 h